Dagens ridpass

Idag red jag bara Piggan eftersom jag har bestämt mig att bara rida Cotten på banan 4 dagar i veckan och rida ut 1. Anledningen till det är att Cotten bara är 4 år, och då anser jag att det är betydligt bättre om jag rider honom mindre gånger och istället rider honom ordentligt. Det är bättre att göra något riktigt bra ibland istället för att göra något halvbra ofta. Speciellt när det gäller unghästar! Dessutom måste ju Cotten vila minst 2 dagar i veckan eftersom han är så pass ung.
Hur som helst.
Jag red Piggan på banan. Jag tränade mycket på övergångar, halt, backningar, fram och bakdelsvändningar, och lite skänkelvikning i skritt. Jag gjorde några galoppombyten också. Hon kändes ganska fin, men protesterade lite ibland. Jag red också utan stigbyglar ibland, både i trav och galopp. I traven tränade jag också på att rida lätt utan stigbygar och även i galoppen. Det gick bra, jag har ju redan ganska bra balands. Jag behöver nog bli lite starkare i benen när jag ska rida lätt utan stigbyglar, men det får vi ta som det kommer. Det är bara att rida på :)
Du är mitt allt älskling





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ujuj, ska 4åringen verkligen ridas 4 dagar i veckan på banan och ut 1?

Inte tvärtom då?

Snacka om att både sabba och tråka ut en så pass ung häst.

2011-10-31 @ 23:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0