Svar på tal.

Ujuj, ska 4åringen verkligen ridas 4 dagar i veckan på banan och ut 1?

Svar:
.
Du måste lära dig att tänka utanför banan.
.
En vecka kan se ut såhär:
Måndag: Träning hemma på banan. Tempoväxlingar, övergångar.
Tisdag: Hoppträning på annan anläggning.
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Vila
Fredag: Träning hemma. Bommar böjt spår
Lördag: Träning på annan anläggning, jobba med att rakrikta, halter, backningar, påbörja fram och bakdelsvändning.
Söndag: Vila
.
Det kallar jag inte för ovarierad träning. Det är SÅ mycket skillnad på att bara rida runt runt runt på banan och att faktiskt variera övningarna. Man får en glad häst genom variation och jag anser att om man byter övningar under varje träning och om man byter anläggning att rida på någon gång i veckan så ser jag verkligen inte det som att bryta ner en unghäst mentalt, s.k "tråka ut" en unghäst. Tvärt om så tycker jag att detta är en mycket varierad träning.
Dessutom anser jag att du är feg som skriver under ett anonymt namn. Du vågar inte stå för det du skriver.
Tråkigt med sådanna människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0