Mål

Jag tror att alla har mål, oavsett vad det handlar om. Skolan, ridning, ishockey, träning, yeah, you name it.
Jag är indelad i den kategorien som sätter ganska höga mål, men när jag faktiskt tänker efter så har jag nästan alltid uppnått alla mina mål jag satt. Till exempel: år 2009 åkte jag till tingsryd och kollade på Börjes Ponny cup. När jag satt där och kollade på alla superduktiga ekipage, så sa jag till Rebecka: Här ska jag tävla nästa år. Just då tävlade jag bara LD, LC med Piggan. Och så blev det. Jag åkte till Börjes Ponnycup och var väldigt nöjd med hela meetinget. Jag hade det hur mysigt som helst, med min syster som åkte upp och var med mig där, med Josefine och Annie som jag mötte där, och gosh vilka minnen vi har. Haha, helt insane helg!
Piggan debuterade LA med mig där. Ett riv, vi kom in dåligt i kombinationen och rev ut. Men gud vad duktig hon var! När jag kom i mål så sa speakern: 4 fel och en glad ryttare i mål!
Haha!
Hur som helst.
Jag har mål med min ridning.
Nästa vecka ska jag hoppa en LA i Karlshamn med Piggan. Då har jag som mål att komma runt banan. Bättre att sätta ett lite lägre mål och klara det och bli nöjd, istället för att sätta ett högt mål, som till exempel: Jag ska gå in på banan och vinna denna klassen med minst 5 sek. Som jag sedan inte kommer klara och då bli besviken på sig själv och hästen.
Till nästa år har jag som mål att debutera MSV som jag tyvärr fick skuta upp pga att Piggan har haft en liten svacka, vart ju meningen att debuten skulle skett nu i höst.
Till nästa höst har jag som mål att rida SM med Piggan och rida 5 års championatet med Cotten.
Som ett väldigt långsiktigt mål så är det OS 2020. Med stor häst såklart! Det är 9 år kvar så jag behöver nog inte tänka så mycket på det än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0